Das Projekt ist ausgelaufen und diese Webseite wird nicht mehr aktualisiert.

Hier finden Sie eine Übersicht der Veröffentlichungen und Präsentationen.

Publikationen

  • Ihme, T. A. & Stürmer, S. (manuscript under review). Effects of diversity and excellence cues on student recruitment.
  • Stürmer, S., Fisseler, B., Ihme, T. A. & Müller, B. (manuscript under review). Diversity inclusion in distance education: Promises of a virtual study-buddy program.
  • Zinke, N., Stürmer, S., Froehlich, L. (manuscript under review). Interkulturelle Kompetenzen: Ein deutschsprachiges Maß zur Evaluation universitärer interkultureller Trainings.
  • Ihme, T. A., Sonnenberg, K., Barbarino, M.-L., Fisseler, B., & Stürmer, S. (2016). How University Websites’ Emphasis on Age Diversity Influences Prospective Students’ Perception of Person-Organization Fit and Student Recruitment. Research in Higher Education. http://doi.org/10.1007/s11162-016-9415-1. First online: 31 March 2016
  • Stürmer, S., & Froehlich, L. (2016). Psychologie und kulturelle Vielfalt: Daten, Fakten, Verständnis. FernUniversität in Hagen.
  • Stoessel, K., Ihme, T. A., Barbarino, M.-L., Fisseler, B., & Stürmer, S. (2015). Sociodemographic Diversity and Distance Education: Who Drops Out from Academic Programs and Why? Research in Higher Education, 56, 228-246. DOI: 10.1007/s11162-014-9343-x.
  • Siem, B., & Stürmer, S. (2012). Cross-cultural volunteerism: Examining the effects of intercultural (dis)similarities on volunteers’ motivations to support international students. Basic and Applied Social Psychology, 34, 544-557.
  • Siem, B., & Stürmer, S. (2012). Meeting recipients’ needs in dyadic cross-group helping: When the nature of the helper’s motivation matters. Group Processes & Intergroup Relations, 15, 762-775.

Tagungsbeiträge

  • Ihme, T. A. & Stürmer, S.: “Effects of diversity and excellence cues on student recruitment. Paper presented at Conference on Cultural Diversity, Migration and Education”, Potsdam, July 2016.
  • Zinke, N., Stürmer, S., & Froehlich, L. „Validierung einer deutschsprachigen Skala zur multidimensionalen Erfassung von interkulturellen Kompetenzen in der universitären Ausbildung“. Paper presented at the 11th Conference of Didactics of Psychology and Evaluation, Berlin, Germany, May 2016.
  • S. Stürmer: “Innovations and new modes of teaching in flexible continuing education.” Invited keynote presented at EADTU Conference 2015 “Transforming higher education in the 21st century”, Hagen, October 2015.
  • S. Stürmer: “Diversity inclusion in distance education: Evaluating the effects of a virtual study-buddy program“. Paper presented at 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, September 2014.
  • Stoessel, K., & Stürmer, S. (2014). Funktionen des Psychologiestudiums und Studienerfolg. 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, 21.-25. September 2014.
  • Ihme, T.A. & Stürmer, S. (2014). Recruiting non-traditional students: How diversity cues on university web sites affect prospective students’ enrollment decisions. Poster auf dem General Meeting der European Association of Social Psychology, Amsterdam, 9.-12. Juli 2014 .
  • Stürmer, S., Fisseler, B., Ihme, T. A., Stoessel, K., Barbarino, M.-L. (2014). Das Study-Buddy-Programm in der Studieneingangsphase Psychologie an der FernUniversität in Hagen. Praxisbericht im Rahmen der 6. Dortmund Spring School for Academic Staff Developers, 26.-28. Mai 2014.
  • S. Stürmer: “Diversity inclusion in distance education: Evaluating the effects of a virtual study-buddy program“. Paper presented at 14. Tagung der Fachgruppe für Sozialpsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hagen, September 2013.
  • Ihme, T. A., Stuermer, S. (2013). Inklusiver Medienauftritt von Universitäten: Antizipierter Respekt und Stolz bei Studieninteressierten aus Minoritätsgruppen. Vortrag, gehalten auf der 14. Tagung der Fachgruppe für Sozialpsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Hagen.
  • Ihme, T. A., Stuermer, S. (2013). Inklusiver Medienauftritt von Universitäten: Antizipierter Respekt und Stolz bei Studieninteressierten aus Minoritätsgruppen. Vortrag, gehalten auf der 14. Tagung der Fachgruppe für Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Hildesheim, 23.-25. September 2013.
  • Stoessel, K., & Stürmer, S. (2013). Diversitätsinklusion in der universitären Fernlehre: Studienziele und Studienerfolg. Vortrag, gehalten auf der 14. Tagung der Fachgruppe für Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Hildesheim, 23.-25. September 2013.
Logo - Vielfalt Studieren

Gefördert vom:

Logo des Ministeriums für Innovation, Wissenschaft und Forschung des Landes Nordrhein-Westfalen