Illustration
Rubriken

Dr. Toni Ihme

Illustration

Dr. Toni Ihme

E-Mail: toni.ihme
Tel.: +49 2331 987 - 4111
Fax: +49 2331 987 - 4730


Education

  • June 2011: Dissertation (Ph.D.) in Psychology (Christian-Albrechts-Universität zu Kiel)
  • September 2005: Diploma (M.A.) in Psychology (Technische Universität Berlin)

Research

  • Project "Diversity Inclusion in der mediengestützten Fernlehre", Prof. Dr. Stefan Stürmer, FernUniversität in Hagen
  • Project Kole (Kooperatives Lehren, Cooperative Teaching), Prof. Dr. Jens Möller, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel

Teaching

  • 2006 - 2010, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel

Major Research Interests

  • stereotype and stereotype threat
  • cooperation and group performance

Publications

    Ihme, T. A., Stoessel, K., Barbarino, M.-L., Fisseler, B., & Stuermer, S. (in prep). Diversity Cues on University Websites: When and Why Social Identity Concerns Mediate Students’ Program Enrollment.

    Stoessel, K., Ihme, T.A. , Barbarino, M.-L., Fisseler, B., & Stürmer, S. (2014). Sociodemographic Diversity and Distance Education: Who Drops Out from Academic Programs and Why? Research in Higher Education. doi: 10.1007/s11162-014-9343-x

    Ihme, T. & Möller, J. (2014). “He Who Can, Does; He Who Cannot, Teaches?”: Stereotype threat and preservice teachers. Journal of Educational Psychology, Advance online publication. doi: 10.1037/a0037373

    Schwartz, K., Klusmann, U., Ihme, T., & Möller, J. (2012). Will kooperieren gelernt sein? Ein Quasi-Experiment im Lehramtsstudium. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26, 263-273.

    Ihme, T. & Schwartz, K., & Möller, J. (2012). Sozialpsychologische Erklärungsansätze kooperativen Lehrens. In S. G. Huber & F. Ahlgrimm (Eds.), Kooperation in der Schule (125-140). Münster: Waxmann Verlag.

    Ihme, T., Möller, J., & Pohlmann, B. (2009). Effekte von Kooperation auf die Qualität von Lehrmaterial. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 23, 259-263.

    Ihme, T. & Mauch, M. (2007). Werbung als implizite Aktivierungsquelle von Geschlechterstereotypen und ihr Einfluss auf Mathematikleistungen sowie auf das Computerwissen bei Mädchen und Jungen. Empirische Pädagogik, 21, 291-305.

FernUni-Logo FernUniversität in Hagen - Fakultät KSW - Institut für Psychologie