Nathalie Bick

Regina Kasakowskij Foto: privat

Regina Kasakowskij

wissenschaftliche Mitarbeiterin

E-Mail: regina.kasakowskij

Telefon: +49 2331 987-4880

Universitätsstraße 11 – IZ / Gebäude 3
Raum 0G210 / 2. OG
58097 Hagen

Researchgate

Forschungsschwerpunkte

  • online assessment
  • feedback/peer feedback
  • digitalization, diversity and lifelong learning
  • human computer interaction
  • user behavior
  • information system evaluation

Projekte

2018 – 2021

Adaptive Personalized Learning Environment – Eine adaptive personalisierte Lernumgebung zur Unterstützung von Selbstregulations- und Domänenkompetenz im (Fern-)Studium (APLE)

2019 – 2020

Vom Informationsrecht zum iRecht, gefördert durch den E- Learning Förderfonds (ELFF)

Publikationen

  1. Haake, J. M., Seidel, N., Burchart, M., Karolyi, H., & Kasakowskij, R. (2021). Accuracy of self-assessments in higher education. In Kienle et al. (Hrsg.), DELFI 2021 – Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) der Gesellschaft für Informatik e.V. (S. [in print]). Bonn: Gesellschaft für Informatik (GI e.V.)
  2. Kasakowskij, T., Kasakowskij, R., & Fietkiewicz, K. J. (2021). "Can I pin this?” The legal position of Pinterest and its users: An analysis of Pinterest’s data storage policies and users’ trust in the service. First Monday, 26(7). https://doi.org/10.5210/fm.v26i7.11477
  3. Kasakowskij, R., Kasakowskij, T., & Fietkiewicz, K. (2020, Juli). Pinterest: A Unicorn Among Social Media? An Investigation of the Platform's Quality and Specifications. In ECSM 2020 8th European Conference on Social Media (p. 399). Lacarna, Zypern.
  4. Kasakowskij, R., Friedrich, N., Fietkiewicz, K. J., & Stock, W. G. (2018). Anonymous and Non-anonymous User Behavior on Social Media: A Case Study of Jodel and Instagram. Journal of Information Science Theory and Practice, 6(3), 25–36. https://doi.org/10.1633/JISTAP.2018.6.3.3