Dr.-Ing. Regina Kasakowskij

Regina Kasakowskij Foto: Regina Kasakowskij

E-Mail: regina.kasakowskij

Telefon: +49 2331 987 - 4880

Fax: +49 2331 987-313

Raum: Gebäude 3 (IZ), 2. OG, 10

Forschungsschwerpunkte

  • online assessment
  • feedback/peer feedback
  • digitalization, diversity and lifelong learning
  • human computer interaction
  • user behavior
  • information system evaluation

Projekte

2025 – 2027


2025 – 2027

METALADIN – Meta-Generator für Aufgaben und Lösung(shilf)en aus der Informatik und angrenzenden Disziplinen

2021 – 2024

Adaptive Personalized Learning Environment II – Eine adaptive personalisierte Lernumgebung zur Unterstützung von Selbstregulations- und Domänenkompetenz im (Fern-)Studium (APLE II)


2018 – 2021

Adaptive Personalized Learning Environment – Eine adaptive personalisierte Lernumgebung zur Unterstützung von Selbstregulations- und Domänenkompetenz im (Fern-)Studium (APLE)


2019 – 2020

Vom Informationsrecht zum iRecht, gefördert durch den E- Learning Förderfonds (ELFF)


Publikationen

  1. Kasakowskij, R., & Haake, J. M. (2025). Supporting a bidirectional feedback process for self-assessment tasks in a digital learning environment. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 22(1). https://doi.org/10.1186/s41239-025-00512-6
  2. Radović, S., Seidel, N., Menze, D., & Kasakowskij, R. (2024). Investigating the effects of different levels of students’ regulation support on learning process and outcome: In search of the optimal level of support for self-regulated learning. Computers & Education, 215, 105041. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105041
  3. Radović, S., Seidel, N., Haake, J. M., & Kasakowskij, R. (2024). Analysing students’ self-assessment practice in a distance education environment: Student behaviour, accuracy, and task-related characteristics. Journal of Computer Assisted Learning, 40(2), 654–666. https://doi.org/10.1111/jcal.12907
  4. Radović, S., Seidel, N., Haake, J. M., & Kasakowskij, R. (2023). Analysing students’ self-assessment practice in a distance education environment: Student behaviour, accuracy, and task-related characteristics. Journal of Computer Assisted Learning, 1–13. https://doi.org/10.1111/jcal.12907
  5. Kasakowskij, R., Haake, J. M., & Seidel, N. (2023). Self-Assessment Task Processing Behavior of Students in Higher Education. Proceedings of the 16th International Conference on Educational Data Mining, 334–341. https://doi.org/10.5281/zenodo.8115707
  6. Kasakowskij, R. (2022). Auswahl und Generierung von passenden Feedbacks auf Basis eines Feedback-Rating-System-Frameworks. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 48(Digitalisierung als Katalysator), 155–169. https://doi.org/10.21240/mpaed/48/2022.06.13.X
  7. Kasakowskij, R., Kasakowskij, T., & Seidel, N. (2022). Generation of Multiple True False Questions. In P. A. Henning, M. Striewe, & M. Wölfel (Hrsg.), DELFI 2021 – Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. (S. 147–152). Gesellschaft für Informatik. https://doi.org/10.18420/delfi2022-026
  8. Menze, D., Seidel, N., & Kasakowskij, R. (2022). Interaction of reading and assessment behavior. In P. A. Henning, M. Striewe, & M. Wölfel (Hrsg.), DELFI 2022 – Die 21. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. (S. 27–38). Gesellschaft für Informatik. https://doi.org/10.18420/delfi2022-011
  9. Kasakowskij, R., Kasakowskij, T., & Seidel, N. (2022). Dataset for Generation of multiple true false questions [dataset]. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.7303300
  10. Haake, J. M., Seidel, N., Burchart, M., Karolyi, H., & Kasakowskij, R. (2021). Accuracy of self-assessments in higher education. In Kienle et al. (Hrsg.), DELFI 2021 – Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) der Gesellschaft für Informatik e.V. (S. [in print]). Bonn: Gesellschaft für Informatik (GI e.V.)
  11. Kasakowskij, T., Kasakowskij, R., & Fietkiewicz, K. J. (2021). "Can I pin this?” The legal position of Pinterest and its users: An analysis of Pinterest’s data storage policies and users’ trust in the service. First Monday, 26(7). https://doi.org/10.5210/fm.v26i7.11477
  12. Kasakowskij, R., Kasakowskij, T., & Fietkiewicz, K. (2020, Juli). Pinterest: A Unicorn Among Social Media? An Investigation of the Platform's Quality and Specifications. In ECSM 2020 8th European Conference on Social Media (p. 399). Lacarna, Zypern.
  13. Kasakowskij, R., Friedrich, N., Fietkiewicz, K. J., & Stock, W. G. (2018). Anonymous and Non-anonymous User Behavior on Social Media: A Case Study of Jodel and Instagram. Journal of Information Science Theory and Practice, 6(3), 25–36. https://doi.org/10.1633/JISTAP.2018.6.3.3

[mehr erfahren]

Publikationen

Artikel in Zeitschriften

Regina Kasakowskij | 06.08.2025