Dr. Patrick Bormann

  • 2011 - Dr. Patrick Bormann schloss sein wirtschaftswissenschaftliches Studium als Diplom-Ökonom ab.
  • 11/2011-12/2017 - Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbes. Marketing, der FernUniversität in Hagen.
  • 12/2018 - Promotion zum Dr. rer. pol.

Dissertationsthema:

Affiliate-Marketing - zur Steuerung des Klickpfads im Rahmen einer Mehrkanalstrategie [Buchinformation als pdf (PDF 184 KB)]

Weitere Veröffentlichungen:

  • Bormann, P. M. 2019: Affiliate-Marketing Steuerung des Klickpfads im Rahmen einer Mehrkanalstrategie, in: Olbrich, R. (Hrsg.), Schriftenreihe Marketing und Marktorientierte Unternehmensführung, Band 2, Wiesbaden 2019.
  • Olbrich, R./Bormann, P. M/Hundt, M. 2019: Analyzing the Click Path Of Affiliate-Marketing Campaigns: Interacting Effects of Affiliates’ Design Parameters With Merchants’ Search-Engine Advertising, in: Journal of Advertising Research, Vol. 59, 2019, No. 3, pp. 342-356.
  • Olbrich, R./Schultz, C. D./Bormann, P. M. 2019: The effect of social media and advertising activities on affiliate marketing, in: International Journal of Internet Marketing and Advertising, Vol. 13, 2019, No. 1, pp. 47-72.
  • Olbrich, R./Bormann, P./Holsing, C. 2016: Controlling and Evaluating Affiliates – an Exploratory Research in the Education Sector, in: Olbrich, R. (Ed.), Research papers from the Chair of Marketing, Research Paper No. 8, FernUniversität in Hagen 2016 [pdf download (PDF 1 MB)] [Overview of the research results in German (PDF 145 KB)].
  • Bormann, P./Lindenbeck, B./Olbrich, R. 2016: Misbelief about Synergies: How Strategy Flaws Alter Revenue Streams in Online and Offline Channels, in: Proceedings of the EMAC 45th Annual Conference, 24.-27.5.2016, Oslo, Norwegen.
Lehrstuhl Marketing | 16.09.2021